Dette er et rygskole-forløb løbende over ti uger med træning to gange ugentligt.

Der startes altid med en individuel konsultation, hvor du har en samtale med fysioterapeuten. Herudfra laves der en målsætning med træningen.

Der testes med RMQ, PSFS samt relevant ryg-undersøgelse.

Træningen
Der vil være en kombination af viden om ryg og et liv med rygsmerter samt vidensdeling blandt deltagerne. Træningen progredieres i løbet af de 10 uger med udslusning til almindelig træning efterfølgende.

Emner for undervisning vil bl.a. være: Ryggens opbygning, samt bækkenbundens funktioner, ergonomi og hverdagen, smerte-fysiologi og smertehåndtering, træningstyper, mindfullness og afspænding, vaner, mål og handleplan, motivation, opfølgning handleplan samt den videre træning

Du møder omklædt i tøj du kan bevæge digog svede i, samt passende fodtøj til indendørs brug. Det vil være muligt at komme i bad efter endt træning.

Praktisk information

Deltagere
Henvender sig til patienter med nyligt opstået lændesmerter.

Tidspunkter
Mandag kl. 07:00 – 07:55
Torsdag kl. 17:00– 17:55

Forløb
Holdet har løbende optag om mandagen, max. 10 uger.

Antal deltagere
Min. 3 pr. hold Max. 12 pr. hold

Fysioterapeuter
Dorthe Hjort Helmers
Lise Cronström

Sted
Man – Sal 1-2
Tor  TC

Pris
Spørg egen læge om mulighed for henvisning til fysioterapi. Egen læge bestemmer dog suverænt, hvorvidt man er berettiget eller ej. Det vil altid være til de gældende priser. Spørg eventuelt i receptionen efter aktuel prisliste.

Første gang vil patienten altid blive udredt af den fysioterapeut, som har det hold, som patienten skal på.