akupunktur hftc

Behandlerlogo til web

HVAD ER OSTEOPATI?

Osteopati fokuser på hele kroppen og dens funktioner og forsøger at klarlægge årsagen til symptomerne.
Ofte er behandlingsmetoden henvendt til patienter, hvor symptomerne er uklare, eller hvor mere klassiske behandlinger ikke har hjulpet i længden.

Osteopat studerende Marianne Wittrock er klar til at tage imod patienter.
Osteopati fyiodanmark hilleroed

Til forskel for fysioterapi som hovedsageligt beskæftiger sig med rehabilitering og lokal behandling, beskæftiger osteopati sig mere med patienten som en helhed.

Eksempelvis vil folk, der oplever smerter/gener omkring nakke/skulder, ofte have modtaget øvelser eller massage af musklerne, samt mobilisering af ryghvirvlerne.

En osteopat vurderer desuden om spændingerne stammer fra organerne, da det kan være en underliggende årsag til smerterne/ spændingerne.

Osteopati og fysioterapi hænger oftest sammen og danner rammen for en god og sammensat behandling.
En osteopat vil klarlægge problemets oprindelse og behandle derefter, hvorefter en fysioterapeut eventuelt overtager, behandler og genoptræner der hvor smerten udsprang.

Osteopati fyiodanmark hilleroed2
Den ene behandlingsform udelukker bestemt ikke den anden.
- Ofte går de hånd i hånd.
Mange osteopater i Danmark har en fysioterapeutisk baggrund, og har derfor begge uddannelser med sig i bagagen.

KONSULTATION

Ved første konsultation laver vi sammen en grundig gennemgang af din aktuelle problematik, samt din historie/ tidligere skadeproblematik. Du får en grundig undersøgelse, hvor jeg ser på din holdning, vurderer din bevægelighed og udfører relevante tests, herunder sikkerheds- og neurologiske tests.
Hvis du har fået foretaget undersøgelser; røntgen, scanning mm., må du meget gerne medbringe disse.

BEHANDLING

Efter vores første konsultation vil du modtage en mere “hands-on” behandling. Du får vurderet eksempelvis led, væv, organer og kraniet, inden den egentlige behandling går i gang.

Du kan modtage forskellige manuelle teknikker som eksempelvis:

• Fascia stræk
  • Mobilisering af leddet/leddene
  • Manipulation
  • Muscle Energy Techniques (anvendes til afspænding samt stræk af musklen)
  • Jones (nedsætter spændingen i musklen)
  • Manuel bløddelsbehandling
  • Teknikker til at optimering af organernes funktioner

Udover ovenstående, vil råd vedrørende kost, fysisk træning etc.
- Gives hvis det vurderes nødvendig, for at fremme kroppens heling under behandlingsforløbet.

IMG 20210705 095324   IMG 20210705 095812

PRISER

1. Konsultation
45 minutter