null
Fysioterapeutisk Gravidbehandling

Vi tilbyder behandling af graviditetsgener samt fødselsmodnende eller “igangsættende” behandling, hvis terminsdatoen er tæt på. Behandlingen består oftest af en kombination af akupunktur, zoneterapi og akupressur og udføres af en faglært og professionel fysioterapeut.

Pernille-Riisager-graviditetsbehandling-fysiodanmark-hillerød

Behandlingen fortages af Pernille Riisager-Pedersen, der udover sin bachelor i fysioterapi, også arbejder med gravide og gravidrelaterede gener som bl.a. kvalme, hovedpine, bækkengener samt understøttende graviditets behandling og fødselsmodning, med speciale i akupunktur til gravide.

Fysioterapeutisk behandling af gravide

Graviditetsrelaterede gener eller fødselsmodning

Vores fysioterapeut Pernille Riisager-Pedersen tilbyder omfattende behandling af graviditetsrelaterede gener, herunder lændesmerter, hævelse og søvnproblemer. Med en kombination af fysioterapi, akupunktur og zoneterapi sikrer hun, at du får den bedste støtte til din graviditetsrejse.

Kan du genkende nedenstående:

• Kvalme og opkast / halsbrand
  • Fordøjelses problemer
  • Lændesmerter, bækkenløsning/bækkensmerter, iskiassmerter
  • Kramper i benene
  • Hævelse i ben, ansigt og hænder
  • Karpaltunnelsyndrom
  • Urinvejsinfektioner
  • Tiltagende plukveer
  • Søvnproblemer, angst og uro.

Så kan den kinesiske akupunktur have en stor effekt.
Behandlingerne består ofte af en kombination af fysioterapi, akupunktur og zoneterapi.

Derudover tilbydes der graviditetsbehandling der understøtter barnets udvikling gennem hele graviditetens mange faser, vendingsforsøg med MOXA og fødselsmodningsakupunktur fra uge 37+0.

Priser

Graviditetsbehandling uden henvisning: 60 min, 650 kr.
Graviditetsbehandling med henvisning: 60 min  400 kr. (+ alm konsultationstillæg)

Har du en henvisning fra lægen?
Du kan sagtens bruge en henvisning fra din læge til denne behandling.
Har du en henvisning fra lægen ifb. graviditets gener, kontakt klinikken
på tlf.: 48 26 80 13 hvor du kan booke en tid til konsultation.

Med en henvisning får du dækket en del af konsultationstidens beløb.
Resten, samt selve behandlingen dækkes ikke, og er egenbetaling.

Fødselsmodning (Kun uden henvisning): 90 min, 975 kr.

Fødselsmodnings behandling kan med fordel udføres fra uge 37+0 i graviditeten. Behandlingen støtter og hjælper kroppen med at blive klar til fødsel ved at støtte livmoder, bækken, underliv og blodgennemstrømningen i kroppen. Behandlingen anbefales 1 gang ugentligt for at hjælpe kroppen til at gå naturligt i fødsel, når både baby og mor er klar.
Behandlingen består oftest af en kombination af akupunktur, zoneterapi og akupressur.
Behandlingen fokuseres og ændres til mere “igangsættende” behandling, hvis terminsdatoen er tæt på.

Gravidbehandling akupunktur
Ved fødselsmodning med akupunktur sættes nålene typisk i bestemte punkter på kroppen, der menes at stimulere livmoderaktivitet, lindre stress og fremme blodcirkulationen.

Vi tilbyder

• Skræddersyede behandlinger, der kombinerer fysioterapi, akupunktur og zoneterapi
  • Fødselsmodning fra uge 37+0 i graviditeten.
  • “Igangsættende” behandling, hvis terminsdatoen er tæt på.
Gravidbehandling akupunktur 2
Ved behandling af graviditetsrelaterede gener såsom kvalme eller tiltagende plukveer kan akupressur/akupunktur anvendes på specifikke punkter for at lindre symptomerne.

11.-21. juli

Royal Stage gør os opmærksom på at der spilles håndboldlandskampe, den 16. og 18. juli 2024 i Royal Stage Arena, med en forventning om 3.000 tilskuere.

Det betyder at udendørsområdet foran Royal Stage bliver inddraget til barer, streetfood og siddepladser, kun for billet indehavere, åbent fra kl. 16 til 23 begge dage.

❗ Området vil være afspærret fra 11. til 21. juli og optager også 12 handicappladser ved arenaen.

❗ Adgangen til sundhedscentret og passage for ambulancer vil være uforstyrret.
Hovedindgangen til Frederiksborg Centeret forbliver åben og der bliver skiltet tydeligt.

🙏 Vi anmoder vores mere adrætte medlemmer i huset om at benytte parkeringspladserne længere væk, så der kan være pladser ledige til de mere svagt gående.

🏃‍♀️🚙 Kom i GOD TID hvis du skal til holdtræning eller har en tid hos en af vores fysioterapeuter. - Vi har jo heldigvis MASSER af parkering, både her, ved det gamle testcenter og ved Levuk.